.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلایل جالب نماینده شمالی برای پس گرفتن امضا سئوال از رئیس جمهور ؛
استاندار و وزرا به من زنگ زدند و خواهش کردند/ مجبور شدم امضای خود را پس گرفتم!
شمال نیوز : هر یک از این سوالات بیش از 100 امضاء داشت، اما با پس گرفتن امضاها و رسیدن تعداد امضاها به زیر 74 تا، سوالات منتفی شده است.حداقل 74 امضاء، حد نصاب سوال از رئیس جمهور است.....
استاندار و وزرا به من زنگ زدند و خواهش کردند/ مجبور شدم امضای خود را پس گرفتم!

شمال نیوز : یکی از نمایندگانی که امضای خود را از طرح سوال از رئیس جمهور پس گرفت، گفت: استاندار با من تماس گرفت. وزرا به من زنگ زدند. خواهش کردند. مجبور شدم امضای خود را پس گرفتم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از الف تا کنون نمایندگان پنج سوال از رئیس جمهور مطرح کردند که هنوز روحانی برای پاسخ به نمایندگان در مجلس حاضر نشد.از میان پنج سوال مطرح شده از سوی نمایندگان، تا کنون چهار سوال از رئیس جمهور با پس گرفتن امضاها از سوی نمایندگان منتفی شده است.

هر یک از این سوالات بیش از 100 امضاء داشت، اما با پس گرفتن امضاها و رسیدن تعداد امضاها به زیر 74 تا، سوالات منتفی شده است.حداقل 74 امضاء، حد نصاب سوال از رئیس جمهور است.

اولین طرح سوال از رئیس جمهور در خرداد سال گذشته در مجلس کلید خورد. محور این طرح در خصوص موسسات مالی- اعنباری بود که 130 امضاء داشت.
این طرح پس از تحویل به هیئت رئیسه مجلس، حدود هشت ماه در هیئت رئیسه معطل ماند اما در نهایت در بهمن ماه با پس گرفتن امضاها منتفی شد.

سوال دوم از رئیس جمهور نیز در اسفند سال گذشته در مجلس کلید خورد که دارای 104 امضاء بود.


علت افزایش قیمت ارز، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، دلایل استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله از جمله محورهای این سوال بود.
اما با پس گرفتن امضای 46 نماینده این سوال هم منتفی شد.

سومین طرح سوال نیز در اواخر اسفند با 102 امضاء و با همان محوریت موسسات مالی-اعتباری در مجلس کلید خورد که باز این طرح هم منتفی شد.

چهارمین طرح سوال در اولین روز کاری مجلس در سال جاری در روز یکشنبه 19 فروردین کلید زده شد. این طرح دارای 96 امضاء و پنچ محور بود که بعد به 113 امضاء رسید.


موفق نبودن دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای برجام و با وجود ایفای همه تعهدات ایران، بی توجهی دولت تدبیر و امید نسبت به آمار بیکاری مفرط، علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت با وجود وعده‌ها و اعلام‌های مکرر عبور از رکود و علت افزایش شتابان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از محورهای این سوال بود.


43 نماینده هم دیروز سه شنبه امضای خود را از این طرح سوال پس گرفته و این طرح سوال هم منتفی شد.

پنجمین سوال از رئیس جمهور هم در اواخر فروردین ماه در مجلس مطرح شد.
محور این سوال درباره علل شفاف‌سازی نکردن حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت و راه اندازی نشدن سامانه ثبت حقوق و دستمزد در این زمینه است. این طرح سوال هنوز به هیئت رئیسه مجلس تحویل نشد و فعلا معلوم نیست که این طرح به چه سرنوشتی دچار شد.

در همین راستا خبرنگار الف به سراغ سه دسته از نمایندگان مجلس رفت.


اول نمایندگانی که این طرح ها را مضاء کردند و امضای خود را پس گرفتند، دوم نمایندگان که به هیچ وجه امضای خود را پس نگرفته و دسته سوم نمایندگانی که اصلا این پنچ طرح را امضاء نکردند.

متن زیر حاصل این گفتگوست؛

دلایل نمایندگانی که امضای خود را از طرح سوال از رئیس جمهور پس گرفتند


حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس که امضای خود را از طرح سوال پس گرفت به خبرنگار الف گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که نباید به جامعه و دنیا القاء کنیم که مجلس و دولت با هم مشکل دارند.
وی در پاسخ به این سوال پس چرا این طرح را امضاء کردید، گفت: این طرح درشرایطی کنونی تهیه نشده بود. شرایط الان فرق کرد.


عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می شود از سوی وزرا و استانداران به نمایندگان وعده هایی داده شده تا آنها امضاهای خود را پس بگیرند، گفت: نه. اصلا چنین نیست.
حجت الاسلام و المسلمین خدری در پاسخ به این سوال که شما مشکلات مردم را دیدید و از رئیس جمهور سوال کردید، چرا یک شبه نظر شما عوض شد، گفت: در شرایط فعلی معتقدم که رئیس جمهور باید با دعوت نمایندگان در مجلس حضور یابد و ضمن توضیح درباره مشکلات کشور، به سوالات نمایندگان هم پاسخ دهد.

مجبور شدم پس بگیرم 


همچنین یکی از نمایندگان استان شمالی که خواست نامش فاش نشود به الف گفت: استاندار با من تماس گرفت. وزرا به من زنگ زدند. خواهش کردند. مجبور شدم امضای خود را پس گرفتم.

وی افزود: اینجانب به دلیل مشکلاتی در حوزه انتخابیه طرح سوال را امضاء کردم. وقتی به من می گویند ما مشکلات را رفع می کنیم، من هم امضای خود را پس گرفتم.


این نماینده مجلس افزود: بالفرض امضای من پای سوال باشد و رئیس جمهور بیاید در صحن مجلس حرف خود را بزند و برود اما مشکلات باقی باشد، بهتر است؟

دلایل نمایندگانی که امضاهای خود را پس نگرفتند


محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس معتقد است که امضای یک نماینده دارای شان و ارزش است و نباید با یک تماس تلفنی یا وعده و وعید امضاء پس گرفته شود.
وی افزود: شنیدیم که استانداران با نمایندگان استان جلسه می گذاشتند و از آنها می خواستند تا امضاهای خود را پس بگیرند. حتی برخی از وزرا هم برای پس گرفتن امضاها به نمایندگان مجلس زنگ می زدند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مردم باید در خصوص نمایندگانی که امضاهای خود را پس می گیرند، قضاوت کنند.ابطحی با بیان اینکه تا کنون هر پنچ سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده گفت: دلیلی ندارد وقتی یک طرح را امضاء می کنیم، بعد بیائیم امضاء را پس بگیریم.


محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس گفت: همه نمایندگان، هیئت رئیسه مجلس و مسئولین دولت باید به قانون پایبند باشند و آنچه مر قانون است عمل شود.


وی با تاکید بر اینکه تا کنون امضای خود را زیر هیچ طرحی پس نگرفته، افزود: سوال از رئیس جمهور و حضور وی در صحن مجلس نه رئیس جمهور را تضعیف می کند و نه مجلس را.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آقایان باید به دموکراسی و قانون احترام بگذارند، افزود: بهتر بود رئیس جمهور با حفظ شان خود و در چارچوب قانون و اخلاق در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.
کوهکن در خصوص تماس استانداران و وزرا با نمایندگان برای پس گرفتن امضاها گفت: تا کنون با من چنین تماسی گرفته نشده و کسی هم به سراغ من نیامده است.


حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه امضای خود را پس نگرفته گفت: ما معتقدیم که رئیس جمهور باید در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.وی افزود: وقتی طرحی را یک نماینده امضاء می کند دیگر نباید آنرا پس بگیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حقیقت جو 12 خرداد 1397
الان جنابعالی نماینده مردمی هستی که انتخابت کردند یا نماینده مقاماتی؟
اگه عرضه نداری از مردمت دفاع کنی بیخود میکنی خودتو نماینده مردم معرفی میکنی
نا شناس 13 خرداد 1397
تشنگان قدرت تواین مملکت چی کاردارین میکنین؟
ربیع 13 خرداد 1397
ما که میدونیم این نماینده که نخواست معرفی بشه شاعری بود !
نا شناس 13 خرداد 1397
من فکر می کنم شاعری این جملات را گفته . چرا که تنها اون هست که جرات معرفی خودش رو نداره . با بلایی که توی قضیه شهردار بهشهر سر ما اورده دوره بعد بهش رای نمیدیم که نمیدیم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.